Friday, December 9, 2011

"idotlen idok"

Itt a tel!!!
Ho ho ho.
Snö! :))
Annyira jo, ahogy ropog a talpam alatt:P
Nem mondok ujat azzal, hogy nagyon szep a taj, (bar meg csak a reggeli szurkuletben lattam, illetve toksotetben este) ugyhogy holnap delelott, napfenyben vilagosban elmegyek setalni, ha nem fuj olyan durvan a szel, mint ma... 

Az idojarast errefele väder-nek hivjak, a vihart pedig, mint az ujsagbol kiderult, oväder-nek - ami azert vicces, mert legjobb tudasom szerint (ami mondjuk nem sok, de azert merheto) az "o" kb olyan ellentetet  vagy tagadast  jelent, mint az angolban a "dis" (like-dislike)
Ilyen ertelemben tehat az oväder a väder ellentete, de van az idojarasnak ellentete? olyan nincs, hogy nincs idojaras... vagy ugy kell erteni, hogy az oväder annyira rossz ido, ami kiveri a biztositekot, annyira rossz, hogy ilyen mar nincs is...ez az idojaras tagadasa:)
Anti-ido. Idotlen ido. Idetlen ido. 

Akarmit is jelent, ma kemeny oväder volt az egesz orszagban. Hoban biciklizesbol azt hiszem atleptem a masodik (vagy harmadik?) szintre, miutan sikerult a vizszintes hoesesben felig-meddig vakon hazatekerni, anelkul, hogy tomegszerencsetlenseget okoztam volna. Meg csak orra sem estem. (Igaz, a lejton felfele toltam a gepet. De az vesse ram az elso hogolyot, aki fel bir rajta tekerni viharban csukott szemmel...)

A friss hoban biciklizni nagyon jo, puha es ropog es nem is csuszik nagyon, ugyhogy nem kell parazni, csak vigyazni:). Vegul, ha valami megsem jon ossze, puhara esel :) 

Hoesesben, pontosabban hoviharban  biciklizni, az egy masik tortenet... sokkal kevesbe vicces, mert ha nem is csuszik es nincs is hideg (0 fok volt ma) akkor sem latsz semmit a vizszintesen szaguldo hopelyhektol...de utolag, egy zuhany utan es egy tea kozben, ez is egy elmenynek tunik:)

Akartam meg irni arrol is, hogy december 6-an jott a Mikulas (pici csokit tett mindnekinek a szekrenyere) ami errefele pedig nem szokas, ugyhogy meg is lepodtem rendesen. Ket dolog lehetseges, vagy tenyleg letezik a Telapo, es o maga hozta a csokit, vagy a szomszedban lako nemet lany, akivel, ugy latszik, akad nemi kozos pont a kulturankban....
(tenyleg o volt,  pedig mar kezdtem remenykedni a Mikulasban...)



















Ennek oromere, marmint hogy a nemeteknel is december 6-an jon az oreg, ossze akartam allitani egy rovid telapologiat arrol, hogy melyik orszagban milyen hagyomanyai vannak a Telaponak/Mikulasnak.
Sajnos a "theory workshop" kozbeszolt, es ennel sokkal tudomanyosabb dolgokkal kellett foglalkoznom...(muhaha)





No comments:

Post a Comment