Sunday, February 26, 2012

minden, ami nem racsos tarto















Az elet nem csak a szeles fesztavu szerkezetekrol szol, tortent kozben sok minden mas is - ezek miatt a mas dolgok miatt nincs idom blogot irni, aztan egyszerre kell bepotolni az egeszet, es akkor mar azt sem tudom, hol kezdjem:)
Mult het vasarnapig tudok visszamenni az idoben, elotte nem emlekszem hogy barmi emlitesre melto tortetn volna....Esetleg az, hogy Vännäsban jartam megint, de most szep napos ido volt, ugyhogy annyi emberrel talalkoztam a folyoparton, amennyivel eddig osszesen nem sikerult abban a porfeszekben Ezen kivul lattam a falu bikait a befagyott folyon motoros szannal szaguldozni, illetve egymast a szanhoz kotott silecen huzni, mikozben en igazi hulyeturistahoz melto modon szorgalmasan fotoztam oket. 

Ezutan jott meg egy absztrakt het, ebbe inkabb nem mennek bele :) Halistennek vege, senki nem ertett semmit, Walter rancolta a szemoldoket es pofakat vagott (milyen hulye itt mindenki, bezzegausztriaban ) de legalabb jol szorakoztunk, ez is fontos...
Hetvegen, marmint szombaton delelott "teli sport nap" volt itt a tonal. (igen, itt a tonal, 5 percre tolem, megis majdnem korbetekertem a tavat, mire odatalaltam...mindegy, haladjunk) Ki lehetett probalni barmit, amihez volt kedved  es idod vegigvarni a sort.
Szerencsere a rumos teahoz nem kellett sorban allni, es a kerek muanyag piros ize (tudja valaki, hogy hivjak?) is elerheto volt, ugyhogy csuszkaltunk egyet-kettot-harmat a dombon, aztan a hotalphoz is hozzajutottunk es mentunk egy kort. A sifuto-silecet sajnos nem sikerult megszerezni, bar valoszinuleg ugyis csak az lett volna a vege, hogy akkorat esek, mint az olajto. Ezt mondjuk silec nelkul is lehet a jeges jardan, szoval nem maradtam le semmirol.
Nehanyan a jeghorgaszattal is megprobalkoztak, nem tul eredmenyesen, mar azt is ketsegbe vontak, hogy elnek-e egyaltalan halak ebben a toban.  Aztan egy nemet srac bebizonyitotta, hogy a nemet turistak nem csak a Balaton, hanem a sved jeg hatan is megelnek, es kifogott egy akkora halat, ami majdnem eleg lett volna desszertnek ebed utan. Sajnos vissza kellett dobnia, es kozben sikerult a sajat lababa is melyen beleallitani a horgot. Innentol kezdve mar nem volt oszinte a mosolya.
Kesobb a tuz korul ultunk renszarvasszoron es pillecukrot grilleztunk (vagy malyvacukrot, vagy marshmallow cukrot, kinek hogy tetszik). Az eredmeny egy nyulos, karamellizu szendarabhoz hasonlitott, de nekem izlett, na!
Kozben egyre jobban fujt a szel, kezdett vizszintesen esni a ho, pont olyan ido volt, amilyennek az ember a sved telet elkepzeli. Vegre egy sztereotipia, ami valora valt! Mire hazaertem, epp idoben, rendes kis hovihar lett belole. Na jo, a hazakat nem vitte el persze, es gyalog is el lehetet jutni a sarki kozertig, de peldaul biciklizni meg sem probaltam, pedig kifejleszthettem volna egy uj extrem sportagat. Windsurfbike!

A nagy sikerre valo tekintettel ezen a hetvegen is tartottunk egy ujabb dombon csuszkalas-grillezest, marmint ezt nem az IKSU szervezte, hanem mi magunknak es csak negyen voltunk. A nemet hoho-horgasz a baratnojevel meg egy nagyon eszaki sved, aki rovidgatyaban ult a napon. Mert ha sut a nap akkor a norrlandiak vetkoznek, ez van.

Van itt Umeåban egy sipalya, szerintem nem nagyobb a lejto mint amiket Magyarorszagon talal az ember, viszont egesz telen van rajta ho! Vannak a szelen tuzrakohelyek, egy kis haz ahol felemelegitheted magadat es az ebededet, es persze a Szent Kavezo. Kave nelkul semmi nem kezdodik el errefele, kave nelkul szerintem a svedek csak arra kepesek, hogy bekapcsoljak a kavefozot vagy megnyomjak a gombot a kaveautomatan, minden mast csak a kave utan kepesek elvegezni. A kave hatasa legfeljebb 2 oraig tart, akkor jon a kaveszunet.  Ha nem jon, akkor ne sok jora szamitsunk utana. 

Van a sipalya mellett egy szankopalya is, mi ezt celoztuk meg a piros muanyag lesiklotepsivel. (Ez a neve. Szerintem.) Mivel tele volt  kisgyerekkel es kisgyereket szankoztato apukakkal, (megis mire szamitottunk?) nem sokat csusztunk, de nehanyszor azert nekiszaladtunk. Ez a lejto sokkal hosszabb volt, mint a multkori, a vegen egeszen felgyorsult es korbe forgott a szerkezet, teljesen iranyithatatlanul. Jo buli amugy, csak ne legyen senki mas 30 meteres korzetben...

Miutan megegettunk nehany virslit es felig felolvasztottunk egy zacsko fagyasztott sult krumplit a tuzon, aztan az altalam gyartott makos sutit is megettuk, pont elment a nap a dombrol. Akkor a szulok osszeszedtek es hazacipeltek a porontyaikat, es vegre! a felnotteke volt a palya. 

Rajottem, hogy miert jarnak az emberek sielni. Azert, hogy miutan kisieltek/snowboardoztak magukat, a napon uldogeljenek a tuz mellett, teat igyanak termoszbol, szenne egessenek egy-ket kolbaszt, aztan tovabb uldogeljenek a napon.
Ez a legjobb az egeszben, ugyhogy szar idoben ne menjetek sielni. Mert akkor nem tudtok utana a napon ulni, es akkor nem is ert az egesz semmit!

No comments:

Post a Comment